Resultaat 11 - 20 (van 72)

• Vacature leesconsulent Bekijk details

13 juli 2023

Droom deze zomer van een carrière in de bieb!

• Zomercollegereeks De kunst van … in Bibliotheek Kerkrade Bekijk details

4 juli 2023

Bibliotheek Kerkrade trapt de zomervakantie af met een reeks inspirerende colleges voor jongeren van 10 tot 14 jaar. De colleges gaan over allerlei levenskunsten, vertegenwoordigd door gastsprekers uit de praktijk. De aftrap is met Emma Kok op dinsdag 18 juli van 15:00-17:00 uur. Zij vertelt over ‘De Kunst van het (over)winnen’.

• Jaarverslag 2022 Bekijk details

18 april 2023

Teruglezen wat we allemaal in 2022 gedaan en gerealiseerd hebben? Je leest het terug in het jaarverslag 2022 'De Beste bieb in actie'.

• Egid van Houtem benoemd tot directeur-bestuurder Bibliotheek Kerkrade e.o. Bekijk details

1 maart 2023

De Raad van Toezicht van de stichting Bibliotheek Kerkrade e.o. heeft Egid van Houtem benoemd als nieuwe directeur-bestuurder. Hij treedt per 1 april a.s. in dienst en volgt per 1 mei a.s. Ilse Verburgh op in de functie van directeur-bestuurder.

• Kinderjury: de leesweken zijn begonnen! Bekijk details

10 februari 2023

Stem op je favoriete boek! Ben jij tussen de 6 en 12 jaar? Dan vorm jij samen met de rest van de kinderen in Nederland de Kinderjury! Samen bepalen jullie wat het beste boek van 2022 is en wie de Kinderjury, de lezersprijs van de Kinderboekenweek, in ontvangst mag nemen.

• Vrijwilliger Verhalentafel gezocht! Bekijk details

2 februari 2023

Ben jij geïnteresseerd in de geschiedenis van Kerkrade en/of Brunssum en houd je van de verhalen en anekdotes die bewoners te vertellen hebben? Heb je een luisterend oor en een vlotte pen? Dan zoeken wij jou!

• Miek Cremers is de Beste Voorlezer van Kerkrade en omgeving Bekijk details

30 januari 2023

Miek Cremers is de winnaar van de wedstrijd ‘Wie is de beste voorlezer van Kerkrade en omgeving?’. Een initiatief van Bibliotheek Kerkrade e.o. in samenwerking met GaiaZOO in het kader van Voorleesgemeente 2022! Ouders, opa’s, oma’s, leerkrachten, etc. werden opgeroepen om zijn of haar voorleeskunsten te vertonen.

• Deelnemers van computertraining ontvangen certificaat tijdens feestelijke uitreiking Bekijk details

10 januari 2023

In Bibliotheek Kerkrade e.o. kun je terecht voor verschillende computertraingen. Op 21 december mocht een grote groep burgers de certificaten van diverse computertrainingen in ontvangst nemen tijdens een feestelijke uitreiking in HuB. Bibliotheek Kerkrade in aanwezigheid van wethouder Jo Schlangen.

• Leeskringen 2023 Bekijk details

22 november 2022

De data en boeken voor het seizoen 2023 zijn bekend.

• Taalhuisvrijwilligers voor Brunssum gezocht! Bekijk details

14 november 2022

Aan de slag als taalvrijwilliger? Als taalvrijwilliger kun jij het verschil maken in iemands leven. Je kunt iemand helpen met het verbeteren van basisvaardigheden als spreken, lezen en schrijven. Je leert bijvoorbeeld een deelnemer hoe hij e-mails schrijft, een bijsluiter leest of een sollicitatiegesprek voert. Je begeleidt een deelnemer een-op-een of geeft samen met een andere taalvrijwilliger les aan een groepje. Als je taal leuk vindt en je graag met mensen werkt, is dit misschien iets voor jou....

Paginanavigatie