Vacature programmaleider volwassenenprogrammering

Gepubliceerd op: 17 november 2023 12:35

Weet jij samen met je team een spannende en passende programmering neer te zetten die aansluit bij de behoeften van onze inwoners? Spreken taal en literatuur, ontmoeting, debat, erfgoed, kunst en cultuur je aan? Dan zoeken we jou!

De Bieb is Back! Dat is niet te missen. Een plek waar iedereen welkom is en waar je jezelf kan en mag zijn, ongeacht afkomst, cultuur, religie, leeftijd of geaardheid. Bibliotheek Kerkrade en omstreken is een belangrijke partner op het gebied van lezen, leren, informeren en beleven in de regio Parkstad. De bibliotheek kent negen vestigingen in vier gemeenten, namelijk Kerkrade, Brunssum, Voerendaal en Simpelveld. De Bibliotheek ontwikkelt zich volop en is het laagdrempelige, lokale informatieknooppunt waar leren, lezen en ontmoeten hand in hand gaan. Om leiding te geven aan ons team volwassenenprogrammering zoeken we een kundige, ondernemende en creatieve

Programmaleider Volwassenenprogrammering 32-36 uur

De functie van programmaleider volwassenprogrammering is een uitdagende en maatschappelijk relevante functie. Je gaat werken in een enthousiast team en houdt je bezig met een breed aantal thema’s zoals lezen en literatuur, erfgoed, ontmoeting en debat, kunst en cultuur.

Wat ga je vooral doen?
• Als programmaleider zorg je ervoor dat programmering in de bibliotheek op allerlei manieren aansluit bij de behoeften en wensen van onze klanten, gemeenschappen en de burgers in ons werkgebied.
• Je bent verantwoordelijk voor het opstellen, en het samen met je team realiseren van de doelstellingen die in het jaarplan zijn vastgelegd.
• Je speelt in op actuele ontwikkelingen en vragen uit de maatschappij.
• Je ontwikkelt zelfstanding nieuwe projecten en gaat op zoek naar partners en financiering bij fondsen.
• Samen met je collega programmaleiders en de directeur zet je de inhoudelijke lijn van onze programma’s uit.
• Je zoekt actief de verbindingen met de andere programma’s binnen de bibliotheek en daarbuiten.
• Je faciliteert ontmoetingen en creëert communities.
• In dit alles ben jij de aanjager en drijvende kracht achter het team, waarin je kaders en ruimte geeft aan programmamakers.

Deze vacature is echt iets voor jou, want jij
• bent nieuwsgierig
• hebt een hbo of wo werk- en denkniveau met affiniteit voor cultuur
• hebt ervaring met het aansturen van een team en kunt projectmatig werken
• hebt een passie voor het organiseren met impact
• bent op de hoogte van maatschappelijke ontwikkelingen en hebt een brede interesse
• kunt werken met (project)begrotingen en hebt ervaring met subsidie of fondsaanvragen en verslaglegging
• hebt een sterke beheersing van de Nederlandse taal (Duits is een pré)
• hebt een rijbewijs B en de beschikking over eigen vervoer.

Wat kun je van ons verwachten?
• Een enthousiast team en een organisatie van meer dan 40+ enthousiaste collega’s en 150+ vrijwilligers.
• Inschaling van deze functie geschiedt op basis van de cao bibliotheken, schaal 9 (maximaal € 4451,00 Bruto bij 1,0 fte).
• In mei ontvang je 8% vakantiegelduitkering.
• Met de salarisbetaling van december ontvang je een eindejaarsuitkering van 4%.
• Het betreft een arbeidsovereenkomst voor één jaar, die bij gebleken geschiktheid zal worden omgezet naar een overeenkomst voor onbepaalde tijd.
• Een fijne pensioenregeling bij pensionfonds openbare bibliotheken.
• 25 vakantiedagen (bij een fulltime dienstverband).
• Flexibiliteit in werktijden en thuiswerk vergoeding.
• Een fietsplan.
• Een gratis bibliotheekabonnement.
• Een groot en dynamisch werkgebied.

Enthousiast geworden?
De bibliotheek is van alle tijden en van ons allemaal. Een plek waar iedereen welkom is en waar je jezelf kan en mag zijn. Daarom zijn we benieuwd naar wie je bent!
Stuur je motivatiebrief met cv voor 8 december 12:00 uur naar vacature@bibliotheekkerkrade.nl ovv ‘vacature programmaleider volwassenenprogrammering’. Heb je vragen over de inhoud van de functie? Dan kun je op vrijdag 1 december van 14:00 tot 17:00 uur bellen met Egid van Houtem via 045 - 763 05 20.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.