Resultaat 1 - 10 (van 72)

• Wegwerkzaamheden Brunssum: Bibliotheek Brunssum blijft bereikbaar! Bekijk details

7 maart 2024

Vanaf maandag 11 maart start aannemer Heijmans Infra aan wegwerkzaamheden aan de Karel Doormanstraat en het Bodemplein in Brunssum. Bibliotheek Brunssum blijft gedurende deze werkzaamheden goed bereikbaar.

• Hanna Bervoets en Liza Weeda in de Bibliotheek tijdens de Boekenweek Bekijk details

5 maart 2024

Van 16 t/m 24 maart is het Boekenweek. Speciaal hiervoor komt Hanna Bervoets naar de HuB. en bezoekt Liza Weeda Bibliotheek Voerendaal.

• Workshops en lezingen rondom Positieve Gezondheid in Bibliotheek Brunssum Bekijk details

3 februari 2024

Van februari t/m april start in Bibliotheek Brunssum het programma 'Brunssum Vitaal'. Samen met (zorg)partners organiseert de Bibliotheek gratis lezingen en workshops over (positieve) gezondheid, leefstijl en vitaliteit.

• Vacature programmamaker Basisvaardigheden Bekijk details

17 november 2023

Zet jij jouw passie voor taal, rekenen en digitale vaardigheden in om laaggeletterden in hun kracht te zetten en nieuwe projecten te realiseren? Dan zoeken we jou!

• Vacature programmaleider volwassenenprogrammering Bekijk details

17 november 2023

Weet jij samen met je team een spannende en passende programmering neer te zetten die aansluit bij de behoeften van onze inwoners? Spreken taal en literatuur, ontmoeting, debat, erfgoed, kunst en cultuur je aan? Dan zoeken we jou!

• Kinderboekenweek ‘Bij ons thuis’ in de bieb! Bekijk details

19 september 2023

Deze Kinderboekenweek (4 t/m 15 oktober) vieren we ‘thuis’, in alle vormen, verschillen en gelijkenissen. Het thema is ‘Bij mij thuis’. Hoe is het bij jou thuis? Wat maakt jouw huis een thuis? Bij iedereen is het thuis anders. We kunnen zoveel van elkaar leren. De deur van de Bibliotheek staat in ieder geval wagenwijd open! De hele maand oktober zetten we de mooiste kinderboeken in het zonnetje en hebben we leuke activiteiten.

• Maand van de Geschiedenis / oktober Bekijk details

18 september 2023

Oktober is de Maand van de Geschiedenis, het grootste geschiedenisevenement van Nederland. Onder het motto 'Ontdek gisteren, begrijp vandaag' wordt landelijk met het thema EUREKA! geschiedenis voor het voetlicht gebracht. Ook de Bibliotheek doet mee!

• Start culturele seizoen in HuB.Kerkrade Bekijk details

1 september 2023

Op zaterdag 9 september van 11:00-17:00 uur luidt HuB.Kerkrade het nieuwe culturele seizoen in met een spetterend programma vol theater, muziek, literatuur en meer. De HuB-partners Bibliotheek Kerkrade, PLT en SMK Muziek & Dans nodigen iedereen uit om de sfeer te komen proeven, kijken, luisteren of meedoen met een van de vele activiteiten in de ‘culturele huiskamer’ van Kerkrade.

• Week van Lezen en Schrijven Bekijk details

28 augustus 2023

In Nederland hebben 2,5 miljoen volwassenen moeite met lezen, schrijven en/of rekenen. Vaak kunnen zij daardoor ook niet goed omgaan met bijvoorbeeld een computer of mobiele telefoon. In Kerkrade is ongeveer 25% van de bevolking laaggeletterd (bron: www.geletterdheidinzicht.nl). Tijdens de Week van lezen en schrijven - 8 tot en met 15 september - is er landelijk en ook in de bieb extra aandacht voor laaggeletterdheid.

• September Monumentenmaand ‘Levend Erfgoed’ Bekijk details

17 augustus 2023

September is de jaarlijkse Monumentenmaand in Kerkrade en Aken. Deze staat dit jaar in het teken van Levend Erfgoed. Dit is er vanuit de bibliotheek te beleven!

Paginanavigatie