Educatie

Primair Onderwijs

Het Limburgs Kwartiertje

Maak het verschil met 15 minuten vrij lezen in de klas!

Uit onderzoek blijkt dat bijna een kwart van de 15-jarigen niet voldoende leesvaardig is om goed te functioneren op school en in de maatschappij. Samen kunnen we hier iets aan doen! Het is tijd voor het Limburgs Leesoffensief!

Onder het motto 'maak het verschil met 15 minuten vrij lezen in de klas' willen we laten zien dat dagelijks een kwartiertje lezen in de klas een kleine inspanning is, maar een enorme impact heeft op het verminderen van leesachterstanden.

Het Limburgs Leesoffensief is een initiatief van de
bibliotheken in Limburg, Cubiss en wordt mogelijk gemaakt door de Provincie Limburg.

Meer weten?

Kinderopvang

Jeugd | 0-6 jaar

Ben je op zoek naar de leukste boeken voor kinderen van 0 tot 6 jaar? Op Jeugdbibliotheek.nl vind je bijvoorbeeld voorleesboeken en prentboeken. Bekijk ook de andere leeftijdscategorieën.