Resultaat 51 - 60 (van 72)

• Hoera! Genomineerd als Beste Bibliotheek van Nederland 2021! Bekijk details

1 september 2021

Bibliotheek Kerkrade en omstreken is genomineerd als Beste Bibliotheek van Nederland 2021. ‘En daar mogen we echt trots op zijn!’, aldus Ilse Verburgh, directeur-bestuurder.

• Vrijwilligers gezocht! Bekijk details

29 juli 2021

Vrijwilligers: wij kunnen niet zonder! Heb je zin en tijd om een paar uurtjes in de week uit te helpen in de bieb? Dan komen we graag met je in contact! Momenteel zoeken we een gastheer/vrouw voor Bibliotheek Kerkrade-West en Simpelveld en een activiteitenmedewerker jeugd.

• Vrijwilliger gastheer/-vrouw Bekijk details

28 juni 2021

Wij zoeken vrijwilligers die ons team in een inspirerende werkomgeving willen versterken. Als gastvrouw/gastheer verwelkomt u bezoekers, helpt u bij het oplossen en/of doorverwijzen van vragen en zorgt u (in samenwerking met de bibliotheekmedewerker) voor een mooie presentatie van de collectie én van de bibliotheek.

• IDO start in HuB. Bibliotheek Kerkrade Bekijk details

17 juni 2021

Heeft u vragen over de overheid? Bijvoorbeeld over zaken zoals huur- en zorgtoeslag, belasting, rijbewijs, (verkeers)boetes, pensioen en uitkering? Dan bent u niet de enige. Maar liefst 4 miljoen mensen vinden dit lastig. Vanaf 25 juni kunt u voor al deze vragen terecht bij het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) in de HuB. Bibliotheek Kerkrade, elke vrijdag van 10:00 – 12:00 uur. Daar helpt een getrainde bibliotheekmedewerker u verder op weg.

• Jongerenprogrammeurs gezocht! Bekijk details

17 juni 2021

HEY! Wil je met ons meedenken als jongerenprogrammeur? En ben je tussen de 12-20 jaar? Dan komen we graag met je in contact!

• Spreekuur Taalhuis begint weer Bekijk details

4 juni 2021

De spreekuren van het Taalhuis beginnen weer. Vanaf woensdag 9 juni van 10:30-11:30 uur is er een wekelijks spreekuur. Heb je moeite met lezen en schrijven? En wil je graag beter Nederlands leren? Kom dan gratis en vrijblijvend langs in het Taalhuis.

• Klik & Tik weer van start Bekijk details

3 juni 2021

De computercursus Klik & Tik start binnenkort in ’T Westhoes, Eygelshoven en De Rode Beuk in Simpelveld. In HuB. Bibliotheek starten we op een later tijdstip. Deze cursus is voor iedereen die wil leren omgaan met de computer en het internet. Cursisten volgen de cursus onder begeleiding van ervaren vrijwilligers.

• HIP@HuB spreekuren weer van start Bekijk details

3 juni 2021

Vanaf dinsdag 8 juni starten de HIP@HuB spreekuren in HuB.Bibliotheek Kerkrade weer op. Het spreekuur is om de week van 14:00-16:00 uur.

• Online literaire lezing met Ben van Melick Bekijk details

1 juni 2021

In deze Boekenweek behandelt publicist, tijdschriftmaker en columnist Ben van Melick het boek Hele verhalen voor een halve soldaat van Bennie Lindelauf, Winnaar van de Woutertje Pieterse Prijs 2021. En het boek Liefdesverklaring aan de Nederlandse taal van Mira Feticu. ‘Een overweldigende leeservaring’ en ‘kostelijk en leerzaam’, aldus Van Melick over respectievelijk deze boeken.

• Presentatie 'Mapping the Nieuwstraat' terugkijken? Bekijk details

1 juni 2021

Op donderdag 27 mei presenteerden Eline Schmeets en Marlies Vermeulen de uitkomsten van het project ‘Mapping the Nieuwstraat/Neustraße’ tijdens een openbare onlinepresentatie vanuit HuB. Kerkrade.

Paginanavigatie