Resultaat 31 - 40 (van 72)

• Vacature programmamaker Basisvaardigheden Bekijk details

11 augustus 2022

Wij zoeken een Programmamaker (Basisvaardigheden) met specifieke aandacht voor positieve gezondheid (m/v 0,6 – 0,8 fte)

• Monumentenmaand 2022 Bekijk details

21 juni 2022

ZONDAG 11 SEPTEMBER EXCURSIE MET HET LIMBURGS LANDSCHAP VILLA NIEUW EHRENSTEIN; MOOI EN DUURZAAM RESTAUREREN

• De Beste Bieb komt naar je toe deze zomer! Bekijk details

17 juni 2022

Om te vieren dat Bibliotheek Kerkrade e.o. met vestigingen in Kerkrade, Brunssum, Voerendaal en Simpelveld zich dit jaar Beste Bibliotheek van Nederland mag noemen, gaan we naar buiten met de Mobiele Ontmoetingplek (MOP). Met een busje gaan we op pad om inwoners van Kerkrade en Brunssum te ontmoeten en met hen in gesprek te gaan.

• Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) nu ook in Voerendaal Bekijk details

20 mei 2022

Heb je vragen over de digitale overheid? Dan kun je voortaan hiervoor terecht bij het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) in Bibliotheek Voerendaal. Elke maandag van 14:00-16:00 uur is er een inloopsspreekuur. Dit is gratis en je hoeft geen lid te zijn van de bibliotheek.

• Bibliotheek Kerkrade e.o. heeft kwaliteit op orde! Bekijk details

14 april 2022

Bibliotheek Kerkrade e.o. heeft opnieuw een officieel kwaliteitscertificaat ontvangen van de Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal (CBCT). Hiermee voldoet de organisatie aan belangrijke kwaliteitsnormen die gelden voor bibliotheek- en cultuurorganisaties.

• Kerkrade e.o. is voorleesgemeenten 2022 Bekijk details

14 maart 2022

Kerkrade en omgeving zijn door Cubiss verkozen tot Voorleesgemeenten 2022. Bibliotheek Kerkrade e.o. met vestigingen in Kerkrade, Voerendaal, Simpelveld en Brunssum verzorgt een jaar lang activiteiten voor jong en oud met voorlezen in de hoofdrol. De Bibliotheek hoopt zo meer inwoners plezier te laten beleven aan voorlezen én het belang van voorlezen meer bekendheid te geven.

• Jayson Janssen en Timme Isenborghs winnen kwartfinale Voorleeswedstrijd in Brunssum Bekijk details

18 februari 2022

Jayson Janssen en Timme Isenborghs hebben de kwartfinale van de Voorleeswedstrijd in Brunssum gewonnen. De jurering van de voorronde van de Nationale Voorleeswedstrijd vond plaats in Bibliotheek Brunssum. Maar liefst 7 schoolwinnaars van basisscholen uit Brunssum deden mee aan de wedstrijd. De winnaars mogen op 23 maart in Landgraaf meedoen aan de Parkstad halve finale. En wellicht wordt één van hen wel De Nationale Voorleeskampioen 2022!

• Arden Veldman, Lieke Schölgens en Geyria Barut winnen kwartfinale Voorleeswedstrijd in Kerkrade e.o. Bekijk details

11 februari 2022

Arden Veldman, Lieke Schölgens en Geyria Barut hebben de kwartfinale van de Voorleeswedstrijd in Kerkrade gewonnen. De jurering van de voorronde van de Nationale Voorleeswedstrijd vond plaats in HuB.Bibliotheek Kerkrade. Maar liefst 10 schoolwinnaars van basisscholen uit Kerkrade, Simpelveld-Bocholtz en Voerendaal deden mee aan de wedstrijd. De winnaars mogen op 23 maart in Landgraaf meedoen aan de Parkstad halve finale. En wellicht wordt één van hen wel De Nationale Voorleeskampioen 2022!

• Vacture programmaleider (ziektevervanging) (0,6-0,8 fte) Bekijk details

31 januari 2022

Door ziekte van onze programmaleider zijn we zo spoedig mogelijk op zoek naar een programmaleider (ziektevervanging) (0,6-0,8 fte) die samen met het team Kunst en Cultuur en het team Basisvaardigheden onze programmering kan helpen realiseren.

• Vacature Facilitair medewerker (0,5 FTE) Bekijk details

20 januari 2022

Bibliotheek Kerkrade e.o. kent negen vestigingen in vier gemeenten (Kerkrade, Simpelveld, Voerendaal en Brunssum.) We timmeren volop aan de weg en positioneren ons als het laagdrempelige, lokale informatieknooppunt, waar leren, lezen en ontmoeten hand in hand gaan. En niet voor niets zijn wij in Nederland uitgeroepen tot ‘Beste bibliotheek’ van het jaar! We ontwikkelen en organiseren voor de vestigingen diverse programmalijnen om het leren, lezen en ontmoeten invulling te geven. Ter ondersteuning...

Paginanavigatie