Vacature programmamaker Basisvaardigheden

Gepubliceerd op: 11 augustus 2022 14:56

Wij zoeken een Programmamaker (Basisvaardigheden) met specifieke aandacht voor positieve gezondheid (m/v 0,6 – 0,8 fte)

Bibliotheek Kerkrade e.o. (werkzaam voor de gemeenten Kerkrade, Simpelveld, Voerendaal en Brunssum) is een belangrijke partner op het gebied van lezen, leren en informeren in de regio Parkstad. Bibliotheek Kerkrade e.o. kent negen vestigingen in vier gemeenten. De bibliotheek timmert volop aan de weg en positioneert zich als het laagdrempelige, lokale informatieknooppunt, waar leren, lezen en ontmoeten hand in hand gaan. Niet voor niets zijn we afgelopen jaar in Nederland uitgeroepen tot ‘Beste bibliotheek’ van het jaar. De bibliotheek ontwikkelt en organiseert voor de vestigingen diverse programmalijnen om het leren, lezen en ontmoeten invulling te geven.

Vanwege de uitbreiding van onze dienstverlening zoeken we uitbreiding in ons programmateam basisvaardigheden met een stevige, ondernemende en creatieve projectmedewerker

Als programmamaker organiseer je activiteiten rondom landelijke campagnes en projecten, organiseer je voor specifieke doelgroepen activiteiten in onze grensregio en ontwikkel en realiseer je met je team basisvaardigheden nieuwe programma’s rondom positieve gezondheid, projecten, lezingen, debatten, workshops en presentaties. Ook breng je samenhang in de programmering met andere programmamakers uit je team. Als Programmamaker ondersteun je daarnaast je collega bij Taalhuis activiteiten voor de doelgroep laaggeletterden en mensen die zich willen ontwikkelen in de basisvaardigheden. Ook borg je met je team de samenhang in de programmering van de verschillende teams en voer je specifiek gehonoreerde projecten uit.

Je bent in staat zelfstandig te werken, bent breed inzetbaar en enthousiast in wat je onderneemt. Je hebt enige ervaring in en/of grote affiniteit met kwetsbare burgers in onze regio. Je bent praktisch ingesteld, kunt goed organiseren, communiceert helder en je houdt ervan om projectmatig te werken en je handen uit de mouwen te steken. Daarnaast ben je flexibel in je werkdagen en -tijden en bij voorkeur heb je eigen vervoer naar de vestigingen in de vier gemeenten. Ervaring in de zorg- of welzijnssector is bij de uitvoering van dit project een pré.

Je werkt zelfstandig én graag samen en werkt intensief samen met de programmaleider en je teamgenoten. Je legt verantwoording af aan de directeur. Inschaling van deze functie geschiedt op basis van de cao bibliotheken, schaal 6 (maximaal € 2930,00 bruto bij volledig dienstverband). Het betreft een functie voor bepaalde tijd met een duur van voorlopig één jaar met kans op verlenging.

Je kunt je motivatiebrief met bijgevoegd cv vóór donderdag 1 september 12.00 uur indienen bij vacature@bibliotheekkerkrade.nl ovv ‘vacature programmamaker basisvaardigheden’. De sollicitatiegesprekken zullen op locatie plaatsvinden in september.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.