Resultaat 61 - 70 (van 75)

• HIP@HuB spreekuren weer van start Bekijk details

3 juni 2021

Vanaf dinsdag 8 juni starten de HIP@HuB spreekuren in HuB.Bibliotheek Kerkrade weer op. Het spreekuur is om de week van 14:00-16:00 uur.

• Online literaire lezing met Ben van Melick Bekijk details

1 juni 2021

In deze Boekenweek behandelt publicist, tijdschriftmaker en columnist Ben van Melick het boek Hele verhalen voor een halve soldaat van Bennie Lindelauf, Winnaar van de Woutertje Pieterse Prijs 2021. En het boek Liefdesverklaring aan de Nederlandse taal van Mira Feticu. ‘Een overweldigende leeservaring’ en ‘kostelijk en leerzaam’, aldus Van Melick over respectievelijk deze boeken.

• Presentatie 'Mapping the Nieuwstraat' terugkijken? Bekijk details

1 juni 2021

Op donderdag 27 mei presenteerden Eline Schmeets en Marlies Vermeulen de uitkomsten van het project ‘Mapping the Nieuwstraat/Neustraße’ tijdens een openbare onlinepresentatie vanuit HuB. Kerkrade.

• Boekenweek 29 mei t/m 6 juni Bekijk details

27 mei 2021

De Boekenweek is het bekendste jaarlijkse feest in de boekhandel en bibliotheek rondom het Nederlandstalige boek. De 86ste editie van de Boekenweek vindt plaats van zaterdag 29 mei tot en met zondag 6 juni en heeft als thema Tweestrijd.

• Wij gaan weer open! Bekijk details

18 mei 2021

Goed nieuws! De bibliotheken van Kerkrade, Simpelveld en Voerendaal mogen vanaf donderdag 20 mei weer open. Gelukkig maar, want we hebben jullie enorm gemist.

• ONLINE HIP@HuB: Verhaal Lokaal Bekijk details

18 mei 2021

Ontdek vergeten verhalen over de geschiedenis van Kerkrade op het Verhaal Lokaal scherm in HuB. Bibliotheek Kerkrade. Programmamaker erfgoed Hélène Gooren geeft een demonstratie van het scherm: welke verhalen worden er verteld en voor wie is Verhaal Lokaal?

• Parkstad in Gesprek: wandel&KIEK Bekijk details

6 mei 2021

Parkstad in Gesprek is een nieuw initiatief van de bibliotheek om samen met inwoners van Kerkrade, Voerendaal en Simpelveld, het goede gesprek te voeren. Het gesprek mag gaan over alle thema’s die je belangrijk vindt en mag in allerlei vormen plaatsvinden. Met hierbij voorop dat jij bepaalt! Samen met een kleine groep vrijwilligers zijn we gestart dit verder vorm te geven. Samen vormen we het ‘meemaakteam’.

• ONLINE HIP@HuB – Koningshuis op bezoek in Kerkrade Bekijk details

26 april 2021

In het kader van Koningsdag neemt assistent-archivaris Diane Smeets-Habets je online mee langs bezoeken van het Koningshuis aan Kerkrade sinds 1841.

• Özcan Akyol brengt online bezoek aan Bibliotheek Kerkrade Bekijk details

19 april 2021

Özcan Akyol brengt op 15 mei een online bezoek aan Bibliotheek Kerkrade. Marieke Uiterwaal interviewt hem onder andere over zijn twee romans, Eus en Turis/Toerist en bespreekt met hem de literaire wereld anno nu.

• HIP@HuB: ERFGOED-TIP Bekijk details

16 april 2021

Het Sociaal Historisch Centrum Limburg (SHCL) brengt de vlaggen en vaandels van Limburgse verenigingen in kaart. Kerkrade heeft een heel rijk verenigingsleven. Heeft uw vereniging een vlag of vaandel en wilt u deze laten schitteren? Doe mee!

Paginanavigatie