Wij gaan weer open!

Gepubliceerd op: 18 mei 2021 12:12

Goed nieuws! De bibliotheken van Kerkrade, Simpelveld en Voerendaal mogen vanaf donderdag 20 mei weer open. Gelukkig maar, want we hebben jullie enorm gemist.

Op maandag 17 mei kondigde het kabinet aan dat alle bibliotheken in Nederland weer open mogen. We zijn erg blij jullie weer te mogen verwelkomen. Uiteraard blijven de geldige coronamaatregelen van kracht. Daarbij is de Bibliotheek zo ingericht dat het voor alle bezoekers én medewerkers veilig is.

Boeken lenen en terugbrengen
Wanneer je de Bibliotheek bezoekt, gelden de coronamaatregelen; er mag een beperkt aantal mensen naar binnen, iedereen die naar binnen gaat moet een mandje meenemen en wanneer de mandjes op zijn, dan dien je buiten (op anderhalve meter afstand van elkaar) te wachten tot er weer een mandje beschikbaar is. Kinderen onder 12 jaar hoeven geen mandje. Een gezondheidscheck is verplicht, en we hebben ook je contactgegevens nodig. Daarom vragen je bij binnenkomst een formuliertje in te vullen. Uiteraard gaan we zorgvuldig met je gegevens om.

Afhaalbieb
De afhaalbieb blijft open als je dat veiliger vindt. Bel of mail je eigen vestiging en we leggen de boeken graag voor je klaar.

Kranten en tijdschriften
Daar kun je helaas nu nog geen gebruik van maken. Ook de koffieautomaten zijn gesloten.

Gebruik van computers en werkplekken
Voorlopig zijn de computers en werkplekken niet ter beschikking.

Openingstijden
De openingstijden zijn voorlopig aangepast. Check jouw eigen vestiging voor de openingstijden. Je kunt momenteel alleen terecht bij de bibliotheek voor het lenen en terugbrengen van boeken.

Heb je vragen over de coronamaatregelen?

We helpen je uiteraard graag verder. Je kunt ons bereiken via info@bibliotheekkerkrade.nl of via 045-7630520.

We kijken ernaar uit om je snel weer te verwelkomen in de Bibliotheek! Blijf gezond en let goed op elkaar!

Tot snel!

Groet,