Resultaat 21 - 30 (van 72)

• Gezocht: De Beste Voorlezer Bekijk details

11 november 2022

Bibliotheek Kerkrade e.o. zoekt De Beste Voorlezer in de gemeente Kerkrade, Brunssum, Voerendaal of Simpelveld. Laat jij elk verhaal tot leven komen? Doe dan mee! Naast de eeuwige roem wint De Beste Voorlezer een GaiaZOO-pakket met hierin onder andere 2 jaarabonnementen van de GaiaZOO.

• Ben jij (of ken jij) de nieuwe stadsdichter van Kerkrade? Bekijk details

13 oktober 2022

Kleurrijk Kerkrade, een stad waar veel gebeurt, veel over wordt gepraat en waar je veel over leest in de krant en op de social media. Als stadsdichter van Kerkrade kijk jij er met een poëtische blik naar. Met een vlotte pen weet je de lach en de traan te pakken en ben je vrij om over alles te schrijven wat Kerkrade kenmerkt; De kleurrijke uitstraling van de stad. Ben jij de nieuwe stadsdichter?

• Bibliotheek Kerkrade en GaiaZOO organiseren Voorleesmiddagen in GaiaZOO Bekijk details

13 oktober 2022

Bibliotheek Kerkrade en GaiaZOO organiseren vijf voorleesmiddagen in de dierentuin, hoe leuk is dat! Voorlezen is beestachtig leuk om zelf te doen, maar het is ook geweldig om te luisteren naar mooie verhalen. Dat kun je binnenkort komen doen in GaiaZOO! Tijdens de voorleesmiddagen wordt er voorgelezen uit een mooi dierenboek, leer je meer over de dieren uit het boek en ga je daarna met een dierenkenner de dieren in het echt bekijken!

• Doe mee met de Biebbende Boekenclub! Bekijk details

6 oktober 2022

Binnenkort starten we weer de Bieb-bende - Dé boekenclub voor kinderen - in Kerkrade. Een Biebbende is een club voor kinderen die het leuk vinden om bezig te zijn met allerlei activiteiten rondom boeken, lezen, schrijven en vertellen.

• Vacature Lid Raad van Toezicht Bekijk details

30 september 2022

Met ingang van 1 januari 2023 is er een vacature voor een: Lid Raad van Toezicht voor Stichting Bibliotheek Kerkrade e.o. Met het profiel HR en/of juridisch. Interesse? Reageren kan t/m 28 oktober 12:00 uur.

• Discovery Museum, Hub.Bibliotheek Kerkrade en Vie: partners in gezondheid Bekijk details

21 september 2022

KERKRADE, 21 september – Discovery Museum, Hub.Bibliotheek Kerkrade en Vie gaan nauw samenwerken in het verbeteren van de gezondheid van de inwoners van Kerkrade en de regio. Alleen samen kan de hardnekkige gezondheidsachterstand aangepakt worden, waarbij preventie centraal staat, is de opvatting van de partners. Ze hebben daartoe vandaag in de Vie accommodatie een samenwerkingsovereenkomst ondertekend.

• Nieuw initiatief in HuB.Kerkrade: BlikOpener Bekijk details

15 september 2022

Bibliotheek Kerkrade e.o. start met een nieuw initiatief in HuB. Kerkrade: BlikOpener. Samen film kijken met daarna ruimte voor een goed gesprek. Het is vanaf oktober iedere eerste dinsdagavond van de maand een feit.

• Maand van de Geschiedenis Bekijk details

13 september 2022

Oktober is de Maand van de Geschiedenis, het grootste geschiedenisevenement van Nederland. Onder het motto 'Ontdek gisteren, begrijp vandaag' wordt landelijk met het thema Wat een ramp! geschiedenis voor het voetlicht gebracht. Ook Bibliotheek Kerkrade e.o doet mee en organiseert een aantal lezingen.

• Week van lezen en schrijven Bekijk details

1 september 2022

8 t/m 14 september is de Week van lezen en schrijven.

• Programma Monumentenmaand Bekijk details

15 augustus 2022

In de maand september wordt in Kerkrade en Aken traditiegetrouw de Monumentenmaand gevierd. Er is weer een grensoverschrijdend en divers programma samengesteld. Het thema van dit jaar is Monument en Duurzaamheid.

Paginanavigatie