Deelnemers van computertraining ontvangen certificaat tijdens feestelijke uitreiking

Gepubliceerd op: 10 januari 2023 12:43

In Bibliotheek Kerkrade e.o. kun je terecht voor verschillende computertraingen. Op 21 december mocht een grote groep burgers de certificaten van diverse computertrainingen in ontvangst nemen tijdens een feestelijke uitreiking in HuB. Bibliotheek Kerkrade in aanwezigheid van wethouder Jo Schlangen.

Cursus Klik & Tik
Een aantal deelnemers volgden onder begeleiding van getrainde vrijwilligers diverse trainingen van Klik & Tik (de Start, de basis, veilig online, Samen op ’t web, het internet op).

Cursus Digisterker
Daarnaast nam een groep deel aan de vervolgtraining Digisterker. Een training voor volwassenen waarin je leert omgaan met de e-overheid. Overheidsorganisaties verwijzen burgers steeds vaker naar hun websites. Of het nu gaat om het aanvragen van huurtoeslag, het zoeken van werk of om het doorgeven van een verhuizing. Vaak is hiervoor DigiD nodig.

Cursus Digivitaler
Ook komen er steeds meer digitale mogelijkheden voor mensen om de eigen gezondheid te monitoren en hun zorg te regelen. Vandaar dat Bibliotheek Kerkrade e.o. sinds november 2022 de training Digivitaler (Thuisarts.nl, Apotheek.nl, gezondheidsapp, het videoconsult, mijn patiëntenportaal) aanbiedt. Deze trainingen onder begeleiding van getrainde vrijwilligers, worden meermaals per jaar aangeboden. De eerste deelnemers namen in december hun certificaat in ontvangst.

Meer informatie over de computercursussen? Vraag erna in de bibliotheek.

Foto: Peter Trompetter