Miek Cremers is de Beste Voorlezer van Kerkrade en omgeving

Gepubliceerd op: 30 januari 2023 17:03

Miek Cremers is de winnaar van de wedstrijd ‘Wie is de beste voorlezer van Kerkrade en omgeving?’. Een initiatief van Bibliotheek Kerkrade e.o. in samenwerking met GaiaZOO in het kader van Voorleesgemeente 2022! Ouders, opa’s, oma’s, leerkrachten, etc. werden opgeroepen om zijn of haar voorleeskunsten te vertonen.

Uit het juryrapport:
‘De jury is onder de indruk van de rust die u tijdens het voorlezen uitstraalt. U heeft een helder en warm stemgeluid waardoor de luisteraar wordt meegenomen in het verhaal. Wij zijn gecharmeerd door uw keuze voor een lokaal en authentiek verhaal. Het is goed te zien dat u veel aandacht heeft besteed aan de montage van het filmpje. Daarmee bent u voor ons dan ook een terechte nummer één!’
Miek Cremers wint, naast de eeuwige roem, twee GaiaZOO- jaarabonnementen.

Voorleesgemeente
Kerkrade en omgeving was in 2022 door Cubiss verkozen tot Voorleesgemeenten 2022. Een jaar lang verzorgde Bibliotheek Kerkrade e.o. met vestigingen in Kerkrade, Voerendaal, Simpelveld en Brunssum activiteiten met voorlezen in de hoofdrol, waaronder de aftrap met een voorleesboekenbal per gemeente, wekelijkse voorleesuurtjes en voorlezen in de Gaia-ZOO onder het mom ‘voorlezen kan overal’. De Bibliotheek hoopte zo meer inwoners plezier te laten beleven aan voorlezen én het belang van voorlezen meer bekendheid te geven. Door een kwartiertje (voor)lezen per dag leert een kind 1.000 nieuwe woorden per jaar.