Fusie Bibliotheek Kerkrade e.o. en Bibliotheek Brunssum definitief

Gepubliceerd op: 13 oktober 2021 08:42

Met plezier kunnen we u melden dat Bibliotheek Kerkrade en omstreken en de Bibliotheek Brunssum definitief gaan fuseren.

Beide organisaties werken al op verschillende terreinen intensief samen. Deze samenwerking verstevigen zij met een fusie op 1 januari 2022. De Raad van toezicht en directeur bestuurder van Kerkrade e.o. én het bestuur van Brunssum hebben de verwachting dat daarmee beide organisaties toekomstbestendig zijn. Met een fusie kunnen beide organisaties komende jaren hun maatschappelijke rol in de vier gemeenten Kerkrade, Brunssum, Voerendaal en Simpelveld optimaal vervullen.

Na de fusiedatum kent de nieuwe organisaties negen vestigingen in de kernen Bocholtz, Simpelveld, Voerendaal, Klimmen, Ransdaal, Kerkrade West, Eygelshoven, HuB.Kerkrade en Brunssum.