Workshops en lezingen rondom Positieve Gezondheid in Bibliotheek Brunssum

Gepubliceerd op: 3 februari 2024 10:05

Van februari t/m april start in Bibliotheek Brunssum het programma 'Brunssum Vitaal'. Samen met (zorg)partners organiseert de Bibliotheek gratis lezingen en workshops over (positieve) gezondheid, leefstijl en vitaliteit.

Workshops en lezingen

Workshop bijsluiters beter leren begrijpen
di 27 feb | 10:00 – 12:00 uur

In deze workshop krijg je tips om bijsluiters goed te begrijpen. Belangrijk voor jouw gezondheid!
Workshop bewust zijn van fraude - door Rabobank
di. 5 maart | 10:00 – 11:00 uur

Welke (online) fraudes zijn er en hoe je kun je ze herkennen? Een workshop om ervoor te zorgen dat je alert bent en je geen slachtoffer wordt van oplichtingspraktijken.

Wat zeg je wel (en niet) als iemand kanker heeft? - door Toon Hermans Huis
di. 5 maart | 14:00 – 15:00 uur

Als jij of iemand in je omgeving kanker krijgt, maakt dat veel los. Hoe kun je hier mee omgaan? En op welke manier maak je dingen bespreekbaar?

Wat is autisme? - door MEE
di. 2 april | 16:00 – 17:00 uur

Je krijgt uitleg over autisme aan de hand van de methode Brainblocks. Aan de orde komen onder andere onderwerpen als: Wat is autisme? Hoe werkt een brein met autisme? En wat is het verschil van informatieverwerking bij autisme?

Meer breinkracht door muziek - door SMK muziek & dans
Vr. 12 april | 13:00 – 14:00 uur
Muziektherapeute Maartje Kleijnen neemt je in deze workshop mee in het concept Meer breinkracht door muziek. Wat betekent dit, hoe kun je in je dagelijks leven meer breinkracht ontwikkelen en hoe ervaar je breinkracht door muziek? Onderga het zelf in deze workshop.

Aanmelden
De workshops zijn gratis. Wel graag vooraf aanmelden. Meer info en aanmelden: bibliotheekkerkrade.nl of kom langs in de Bibliotheek.