Jayson Janssen en Timme Isenborghs winnen kwartfinale Voorleeswedstrijd in Brunssum

Gepubliceerd op: 18 februari 2022 09:35

Jayson Janssen en Timme Isenborghs hebben de kwartfinale van de Voorleeswedstrijd in Brunssum gewonnen. De jurering van de voorronde van de Nationale Voorleeswedstrijd vond plaats in Bibliotheek Brunssum. Maar liefst 7 schoolwinnaars van basisscholen uit Brunssum deden mee aan de wedstrijd. De winnaars mogen op 23 maart in Landgraaf meedoen aan de Parkstad halve finale. En wellicht wordt één van hen wel De Nationale Voorleeskampioen 2022!

Digitale editie
Vanwege de corona-maatregelen lazen de deelnemers niet rechtstreeks voor aan publiek en de jury, maar namen ze hun voorleesfragment op. Iedere kandidaat las een fragment voor uit een zelf gekozen boek. De vakjury, bestaande uit Gabrielle Drost, Martine Gerards en Peggy Alofs, bekeek alle filmpjes en lette onder andere op uitspraak, verstaanbaarheid en tempo. De winnaars lazen fragmenten voor uit de boeken Siem Subliem en het ei van Jannes en Er hangt een geheim in de lucht (serie De Magische Apotheek).

Over de Nationale Voorleeswedstrijd

De Nationale Voorleeswedstrijd is een jaarlijkse wedstrijd voor de groepen 7 en 8 van de basisschool. Na de regiorondes volgt de provinciale finale waarna 12 provinciale kampioenen om de titel De Nationale Voorleeskampioen strijden tijdens de landelijke finale op 25 mei.