Bibliotheek Kerkrade e.o. en Bibliotheek Brunssum gefuseerd!

Gepubliceerd op: 1 januari 2022 09:00

1 januari 2022! Een nieuw jaar, een nieuwe start. Per 1 januari zijn Bibliotheek Brunssum en Bibliotheek Kerkrade en omstreken gefuseerd.

Wat betekent dit voor u als klant?

Vooralsnog verandert er voor u als lid van de bieb niets. De bibliotheken werkten al enige jaren intensief samen. Ook waren de abonnementstarieven al op elkaar afgestemd en gelijk. De komende maanden gebruiken we om organisaties gefaseerd verder in elkaar te vlechten tot één professionele bibliotheekorganisatie.

Tegelijkertijd verwachten we dat een gefuseerde regionale bibliotheek op termijn meer voor u kan betekenen. We zijn minder kwetsbaar en we bundelen onze kennis, informatie, ons netwerk en onze deskundigheid. We hopen daardoor meer voor u te kunnen betekenen. Ook kunt u aanvullende nieuwe activiteiten en programma’s verwachten in 2022, mits corona geen roet in het eten gooit.

We streven ernaar dat u ook na de fusie uw vertrouwde bibliotheek in de gemeente Kerkrade, Brunssum, Voerendaal of Simpelveld herkent, behoudt en er met blijvend plezier nóg vaker komt!

We wensen u alle goeds voor 2022 en tot snel in een van onze vestigingen!