Hanna Bervoets en Liza Weeda in de Bibliotheek tijdens de Boekenweek

Gepubliceerd op: 5 maart 2024 10:02

Van 16 t/m 24 maart is het Boekenweek. Speciaal hiervoor komt Hanna Bervoets naar de HuB. en bezoekt Liza Weeda Bibliotheek Voerendaal.

Schrijversbezoeken
Op 13 maart om 15:00 uur brengt de Nederlands-Oekraïense Lisa Weeda (1989) een bezoek aan Bibliotheek Voerendaal. Ze werd in 2021 beroemd met haar debuutroman Aleksandra, een boeiend boek over de geschiedenis van de Donbasregio door de ogen van haar familieleden. Onlangs kwam haar tweede roman Dans dans revolutie uit.
Op 23 maart om 14:00 uur komt Hanna Bervoets naar de HuB. Hanna Bervoets (1984) is een gevestigde naam in de Nederlandse literatuur. Sinds haar debuut in 2009 schrijft ze het ene na het andere goed ontvangen boek, waaronder bekende titels als Lieve Céline, Alles wat er was, en haar nieuwste roman Leer me alles wat je weet. Na afloop van beide schrijversbezoeken is er een signeersessie.

Overige activiteiten tijdens de Boekenweek
In de HuB. start het initiatief het Doorgeefdagboek van Vrije Akademie Parkstad. Een dagboek voor en door Kerkradenaren. In het dagboek kan iedereen iets kwijt in de vorm van een gedichtje, verhaal of tekening. Na een paar weken reist het dagboek verder naar een andere plek. Burgemeester Petra Dassen geeft het feestelijke startsein en trapt af met het eerste verhaal.
Verder is op 19 maart om 19:30 uur de film Lieve Céline te zien, na de gelijknamige roman van Hanna Bervoets en organiseert Bibliotheek Brunssum op 22 maart een Open Leesclub over het Boekenweekgeschenk van dit jaar: ‘Gezinsverpakking’.

Meer informatie en aanmelden
Ga voor meer informatie en om je aan te melden voor de activiteiten naar www.bibliotheekkerkrade.nl